Pachamama România lansează programul educațional ”Copiii daci, familia Pachamama – educația viitorului”, un proiect-manifest pentru schimbarea și îmbunătățirea educației copiilor din societatea de astăzi.
Copiii noștri au propria personalitate, a cărei dezvoltare trebuie încurajată. Acest fapt cere o nouă orientare educațională.
Suntem în plină eră a copilului modern, iar atenția noastră se concentrează asupra descoperirilor din domeniul dezvoltării personale referitoare la limbaj, joc, etc. De-a lungul evoluției noastre am realizat importanța rolului copilului nostru.
Copiii se nasc cu energia psihologică și fizică necesară pentru a se împlini la nivel uman. Adulții au datoria de a le transmite valori sociale sănătoase, astfel încât să le permită dezvoltarea armonioasă, și să le ofere condițiile de bază în care să-și poată dezvolta liber abilitățile.
Copiii noștri sunt cea mai mare bogăție a noastră, iar un om responsabil se gândește la binele următoarelor 7 generații.
FAMILIA PACHAMAMA
Comunicarea cu elementele naturii
Natura este asemenea nouă – vie și conștientă, și îi place să fie tratată cu respect, cu inima deschisă și cu atenție.
Ea ne vorbește în multiple moduri și noi putem să-i receptăm mesajele cu toate simțurile noastre:
– Ne cântă prin măiastrele sale păsări, prin frunzele și crengile adiate de vânt sau prin izvoarele sale cristaline;
– Ne înmiresmează cu parfumul florilor și al fructelor sale sau al ierbii verzi;
– Ne răcorește și ne relaxează prin apele sale sau prin mersul desculț pe iarbă;
– Ne bucură gusturile prin nenumăratele fructe, legume sau ierburi pe care ni le pune
la dispoziție;
– Nu în ultimul rând, ne oferă posibilitatea de a-i admira prin simțul văzului bogăția
și măreția.
Cel mai bun mod de comunicare a noastră către natură este transmiterea constantă, din adâncul inimii, a recunoștinței pentru tot ceea ce primim în fiecare clipă de la ea.
Drumeția și, mai ales, alergarea în natură ne ajută să ne reconectăm cu noi înșine, să ne dăm seama cine suntem cu adevărat, de unde venim și încotro dorim să ne îndreptăm, care sunt dorințele și aspirațiile noastre.
Dezvoltarea propriului stil, creativitatea
Ce îmi place? Cum mă simt? Care este obiectul preferat? Care este elementul naturii ce mă bucură și cu care mă identific? Care sunt ființele ce mă iubesc și pe care eu le iubesc?
Evoluția sănătoasă a copiilor din punct de vedere fizic, psihologic și spiritual depinde de angajamentul nostru în buna lor creștere. Iar primul pas este să stabilim o comunicare bună cu ei și să le înțelegem nevoile. Când greșesc, copiii au nevoie de susținerea și nu de judecata noastră. Dacă noi le suntem alături, ei vor învăța din eșecurile lor și vor căpăta experiență în viață.
Descoperirea geniului interior și dezvoltarea celor 4 tipuri de inteligență (emoțională, mentală, spirituală și ecologică/naturală)
Cine sunt eu și ce mă leagă de ceilalți și de Natură? Ce abilități importante ar trebui să dobândesc?
Toți copiii au talente native. Este datoria părinților să-i sprijine și să-i motiveze, pentru ca ei să-și descopere aceste talente native, să-și orienteze geniul.
Cum devii un agent al schimbării și un model pentru celălalt
Succesul acestui sistem educațional trece prin comunicare, atât verbală, cât și fizică. Prin intermediul unei relații deschise, sincere, nonjudicative, copiii, chiar și cei foarte mici, își pot trăi senin emoțiile – astfel ei au șansa să devină adulți conștienți și empatici. Iată câteva moduri în care poți intermedia acest fel de comunicare:
– explorarea „jocului/jucariei favorite”;
– cultivarea „artei și creației magice” – a te exprima în voie, așa cum îți place!;
– Cunoașterea istoriei locului unde te afli.
Este important să ne înțelegem trecutul, care servește drept etalon al prezentului. Zona geografică în care se află astăzi România a fost în urmă cu peste 10.000 de ani vatra lumii, locul de unde a început cu adevărat civilizaţia umană.
Noi, românii, ne situăm pe primul plan în Europa ca vechime. Genetic, nu ne-am schimbat de 5.000 de ani, suntem tot daci. John Mandis, profesor la Universitatea din Londra, spune: ”România e vatra a ceea ce numim Vechea Europă, o entitatea culturală cuprinsă între anii 6500-3500 î.e.n.” și “cele mai vechi descoperiri ale unor semne de scriere au fost făcute la Turdaș și Tărtăria”.
La Roșia Montană, noi adresăm copiilor invitația de a intra în contact cu frumusețea naturală deosebită a locului și de a-i cunoaște istoria milenară. Roșia Montană se remarcă prin peisaje spectaculoase și monumente naturale unice, dar și printr-o energie specială oferită de bogăția locului.
Copiii Daci, Familia Pachamama pentru Școala Viitorului – Leadership-ul sustenabil
Pachamama vă prezintă un proiect de participare de tip CommunityHub pentru consolidarea unei forme de educare accesibile și moderne – un loc de schimburi reciproce și de relaționare.
Îmbunătățirea educației se face prin implicarea profesorilor parteneri și a membrilor Pachamama România. Acest tip de școală informală își propune să valorifice potențialul copiilor şi tinerilor, completându-le educaţia.
Prin intermediul evenimentului Roșia Montană Marathon, Școala Viitorului imaginează acest proiect educațional, un loc de schimb cultural și de relaționare între cei care locuiesc în Roșia Montană și cei care o vizitează: copiii, profesorii, familiile și, desigur, oamenii din exterior.
Roșia Montană este locul care poate da naștere ideilor și aspirațiilor concrete pentru Școala Viitorului.
Abia așteptăm să vă prezentăm noul proiect în perioada 19-22 Iunie 2025, când ne vom regăsi în alergare în acest peisaj cultural minier.
Știați că Roșia Montană reprezintă cel mai mare și relevant exemplu de minerit subteran aurifer din lume, datând din perioada ocupației romane a Daciei?