1-4 SEPTEMBRIE 2022
1-4 SEPTEMBRIE 2022
Copiii Daci, Familia Pachamama

   Pachamama România lansează programul educațional ”Copiii daci, familia Pachamama – educația viitorului” un proiect-manifest pentru schimbarea/îmbunătățirea educației copiilor din societatea contemporană.

   Tema proiectului a fost și este la fel de actuală și obligatorie ca întotdeauna. Educația în general, trăiește într-o eră a schimbărilor psihologice, sociale și profunde care sabotează aproape toate reperele istoriei. Intăriți de convingeri și de conștientizarea că gândirea pozitivă este capabilă, pe termen lung, putem avansa acest proiect dedicat noii generații de copii.

   Suntem în plină eră a copilului modern, iar atenția noastră se concentrează asupra descoperirilor din domeniul dezvoltării personale referitoare la limbaj, joc, etc.. De-a lungul evoluției noastre am realizat importanța rolului copilului nostru. Copiii noștri au propria personalitate, a cărei dezvoltare trebuie încurajată. Acest fapt cere o nouă orientare educațională.

   Copiii se nasc cu energia psihologică și fizică pentru a se împlini la nivel uman. Adulții trebuie să-și respecte principiile și să le transmită valori sociale în așa fel încât să le permită să le asimileze în mod autonom. Educarea însemnă așadar să le oferim copiilor noștri condiții de bază în care să-și poată dezvolta liber abilitățile.

Copiii noștri sunt cea mai mare bogăție a noastră, iar un om responsabil se gândește la binele urmatoarelor 7 generații și le vindecă pe acestea prin odraslele lor.

   Suntem cu toții conșteinți că trebuie să depășim această criză a comunicării în sine împărtășind prin dialog constructiv copiilor noștri deciziile raționale. Iar pentru a diminua această criză este datoria noastră să contribuim promovând adevăratele valori prin obiective active educaționale.

FAMILIA PACHAMAMA

Comunicarea cu elementele naturii

   Natura este ca noi: îi place să fie tratată cu respect, să fie abordată cu inima deschisă și cu grijă. Câmpurile noastre energetice se vor armoniza apoi unele cu altele și percepția noastră intuitivă va fi îmbunătățită.

   Fiind accesibili, deschidem fiecare celulă a corpului nostru, desfășurăm câmpul nostru energetic pentru a ne demonstra dorința de a invita energiile Naturii în fiecare celulă a ființei noastre.

   Mesajele pe care elementele naturii le transmit unuia sau altuia dintre simțurile noastre iau adesea căi neconvenționale. A asculta cu atenție și a acorda atenție ne permite să recunoaștem și să primim chiar și cele mai mici și mai trecătoare mesaje. A putea aștepta și a ne distra este o calitate cu totul specială și ne ajută să fim prezenți în momentul de față.

   Cercetările asupra modului în care oamenii comunică ne arată că cei care folosesc cuvinte, gesturi și limbajul corpului similare se înțeleg mai bine și se conectează mai repede. Nu este diferit atunci când comunicăm cu natura. Elementele naturale sunt pline de putere dinamică și prețioasă pe care le putem folosi. Sunt activi intens și vital pentru fiecare secundă a existenței lor.

   Explorarea naturii contribuie la dezvoltarea socială, fizică, cognitivă și emoțională atât a tinerilor, cât și a copiilor, motiv pentru care ar trebui să li se garanteze oportunitatea de a o trăi, cu siguranță cu timpuri și metode diferite, în diferitele etape ale creșterii lor. Printre elementele necesare maturizării psihologice și fizice a copilului, cunoașterea mediului înconjurător, natura ocupă o poziție fundamentală: este instrumentul prin excelență prin care își construiește simțul lumii și învață să relaționeze cu ceilalți. Natura este locul ideal care îi permite copilului să experimenteze și să elaboreze activ reprezentarea realității externe, să se cunoască pe sine și lumea din jurul său și să înceapă să consolideze primele forme de autocontrol și interacțiune socială.

Dezvoltarea propriului stil, creativitatea

   Ce imi place? Cum ma simt? Care este obiectul preferat? Care este elementul naturii ce ma bucura si cu care ma identific? Fiintele ce ma iubesc si eu le iubesc?

   Pentru evoluția sănătoasă din punt de vedere fizic, psihologic și spiritual, depinde de noi să ne angajăm în buna creștere a copiilor și să îmbunătățim comunicarea cu aceștia. Iubirea necondiționată ne permite să creștem simțind dragoste pentru viață, pentru alții, pentru animale, pentru cunoaștere, pentru reguli și respect.

   Prezența noastră în viața copiilor înseamnă siguranță. Este important să permitem copiilor noștri să crească respectând „timpul lor” de dezvoltare, fără forțare, fără obligații inutile. Suntem datori să fim alături copiii noștri în etapele vieții, asigurându-le sprijinul, prin prezența noastră.

Copiii noștri au nevoie să greșească și permițându-le asta înseamnă să nu emitem judeăți pentru că a greși face parte din experiența vieții. Ghidați pe calea vieții, copiii noștri vor învăța să exploreze culturi noi și să înfrunte obstacole, devenind ei înșiși ghizi la maturitate.

   Bazată pe o relație de îcredere, copiii vor accepta cu ușurință regulile clare, limitele precise, ușor de înțeles pentru minte și inimă.  Momentele de răsfăț validează dragostea pe care le-o purtăm copiilor noștri iar fiecare bucurie deschide inima și potențează cele 4 tipuri de inteligență.

Descoperirea geniului interior și dezvoltarea celor 4 tipuri de inteligențe (emotională, mentală, spirituală și ecologică/naturală)

Cine sunt eu și ce mă leagă de ceilalți și Natură? Există abilități importante pe care copiii ar trebui să le învețe?

   Toți copiii au talente native. Este mai presus de toate sarcina părinților să-i descopere, să-și orienteze geniul și să-i motiveze. Acestea fiind spuse, nu este întotdeauna ușor să-i ajuți pe cei mici să rămână concentrați și interesați de o pasiune sau atitudine. Scopul nostru este, așadar, să descoperim și să valorificăm geniul interior al fiecărui copil. Una dintre cele mai bune moduri prin care ne putem ajuta să facem copiii noștri în siguranță, fericiți și rezistenți este să-i ajutăm să înțeleagă că sunt inteligenți și că pot avea succes. Scopul școlii, al părinților și al bunicilor este de a ajuta copiii să-și descopere geniul interior.

   Copiii încep să-și dorească să învețe și apoi își pierd motivația dacă ajung să se teamă de eșec.

   Inteligența este întotdeauna o interacțiune între tendințele biologice și oportunitățile de a învăța oferite de un anumit context cultural. În ultimii ani a fost avansată ideea că mintea este formată din mai multe module sau „inteligențe” independente printre care:

  1. Inteligența Emoțională –
  2. Inteligența Mentală
  3. Inteligența Spirituală
  4. Inteligența Ecologică

Cea mai recent descoperită – poate chiar cea mai importantă – este „inteligența naturală”, care face referire la capacitatea de a recunoaște și trata plantele, animalele și alte părți ale mediului natural.

Regăsirea liniștii interioare prin relații armonioase

   Dialogul, capacitatea de a asculta, înclinația de a lua în considerare emoțiile și sentimentele celuilalt, sunt instrumente esențiale pentru construirea unei relații educaționale sănătoase și capabile să genereze un schimb constructiv între copil și părinte. Sarcina principală a părintelui este de a permite băiatului sau fetei să se exprime cu încredere într-un dialog deschis și fără prejudecăți.

   Dorința firească a copiilor de a explora lumea nu trebuie împiedicată, poate pentru că sunt convinși că ar trebui protejați, ci trebuie însoțită de a le oferi certitudinea că părintele este un refugiu sigur, ”locul în care să te întorci oricând ai nevoie”, să fie binevenit și protejat.

Emoțiile primare, așa cum am menționat mai sus, sunt fericirea, tristețea, frica, furia, dezgustul și surpriza. Fericirea poate fi exprimată prin țipete, alergări și multe altele. Învățăm fragilitatea, pentru că fiecare dintre noi se confruntă și se va confrunta cu momente grele, un plâns sau o eliberare ne vor ajuta să ne eliberăm parțial de tristețe.  Frica de întuneric sau de singurătate sunt frici destul de comune în rândul copiilor. Adulții simt și ei frică, pentru multe lucruri, dar au învățat să o depășească. Reproșul și judecata provoacă frustrare, dialogul și deschiderea față de cel mic tind să atenueze tensiunea. El trebuie să-și accepte emoțiile pentru a învăța cum să le gestioneze. Surpriza înseamnă să ne lăsăm captivați de această emoție. Dacă o primim cu drag nu se va transforma in frica de necunoscut ci dimpotrivă, ne va face sa trăim momente intense, chiar de bucurie.

Devenirea unui agent al schimbării, model pentru celălalt

   Succesul acestui sistem educațional trece prin comunicare, atât fizică, cât și verbală. Prin intermediul unei relații deschise, sincere și lipsite de judecată, copiii, chiar și cei foarte mici, își pot trăi senin emoțiile și devin adulți conștienți și empatici. Emoțiile copiilor sunt aceleași cu cele ale adulților; pot simți furie, bucurie, frică, tristețe, dezgust și surpriză la fel ca adulții. Posibilitatea de a le putea exprima liber, prin lacrimi, țipete de bucurie sau furie, va fi primul pas pentru a le accepta pe toate și a învăța să le trăiești senin.

  • „Jocul/jucaria favorit/ă”

   Activitățile ludice cresc și se schimbă odată cu dezvoltarea intelectuală și psihologică a copilului, rămânând o etapă importantă în viața umană, indiferent de vârstă: nevoia și plăcerea de a se juca persistă pe tot parcursul vieții.

  • „Artă și creație magică” – a te exprima in voie, cum iti place!

   Educația prin artă de la o vârstă fragedă îmbunătățește performanțele intelectuale. Atelierele de creație pentru copii le permit acestora să lucreze în grup, sub supravegherea unui adult care îi îndruma în atingerea anumitor obiective, preferând forma ludică. În realitate, în acest fel, sunt favorizate procesele de socializare, integrare, comunicare și împărtășire. Participarea la atelierul de creație este un moment de maximă expresivitate, afectează pozitiv climatul școlar și contribuie la dezvoltarea abilităților disciplinare.

   Fiecare atelier înseamnă o oportunitate de creștere din punct de vedere intelectual și practic, și constituie o oportunitate de a câștiga treptat încredere în capacitatea de exprimare, îmbunătățind integrarea și sentimentul de apartenență.

Cunoașterea istorei locului

   De ce este importantă acest tip de cunoaștere? Pentru că ne ajută să înțelegem trecutul, care servește drept etalon al prezentului. Zona geografică în care se află astăzi România, a fost în urmă cu peste 10.000 de ani, vatra lumii, locul unde a început cu adevărat civilizaţia umană.

Noi, românii, ne situăm pe primul plan în Europa ca vechime. Genetic, nu ne-am schimbat de 5.000 de ani, suntem tot daci. John Mandis profesor la Universitatea din Londra-”Romania e vatra a ceea ce numim Vechea Europa, o entitatea cultrala cuprinsa intre 6500-3500 i.e.n.”si “cele mai vechi descoperiri ale unor semne de scriere au fost facute la Turdas si Tartaria”.

   În cele din urmă, dacă vrem să știm de ce lumea de astăzi are această configurație, trebuie să ne întoarcem la istorie. Dar studiul istoriei are înainte de toate o mare valoare culturală: ne învață originile societăților și culturilor, ne conduce la cunoașterea rădăcinilor noastre, ne aduce mai aproape de o lume îndepărtată, dar oarecum familiară, cu care ne împărtășim moștenirea. .

   Invitația pe care o adresăm copiilor la Roșia Montană este și una de a intra în contact cu frumusețea naturală deosebită a locului și de a-i cunoaște istoria milenară.

   Roșia Montană se remarcă prin peisaje spectaculoase și monumente naturale unice, dar și printr-o energie specială oferită de bogăția locului.

Modele – personajele preferate din basme. Cultură – povesti, fabule, ghicitori.

Sarcina mentorilor, profesorilor, învățătorilor este de a transmite cultura. Iar cultura, permite adaptarea la civilizație, o modalitate de rezolvare a crizelor și problemelor. În „cutia de instrumente” profesorul trebuie să aibă metode și instrumente de învățare noi. Dintre acestea, povestirea este o activitate fundamentală, forma expresivă care a fost folosită întotdeauna în istoria ființei umane. Scopul ei a fost întotdeauna să atribuie semnificații, dincolo de normele împărtășite, a tot ceea ce ne înconjoară, experiențelor trăite. Povestirea este o practică socială și educațională care a răspuns întotdeauna la funcții multiple și complexe: de la „reamintire” la împărtășirea experiențelor colective, de la învățare la pur divertisment.

   Povestea are un potențial de instruire important, întrucât păstrează și transmite o cunoaștere practică capabilă să influențeze acțiunea umană și, prin urmare, reprezintă o metodă practică de învățare și, prin urmare, promovează o cunoaștere mai profundă a sinelui și a lumii.

Copiii Daci, Familia Pachamama pentru Școala Viitorului Leadership-ul sustenabil

   Pachamama vă orezintă un proiect de participare de tip CommunityHub în consolidarea unei accesibile și moderene forme de educare – un loc de schimb și relație.

Îmbunătățirea educației, datorită implicării profesorilor parteneri și a membrilor Pachamama România. Acest tip de școală informală își proppune să valorifice domeniul educaţiei copiilor şi tinerilor.

   Prin intermediul evenimentului Roșia Montană Marathon, Școala Viitorului imaginează acest proeict educațional un loc de schimb cultural și relație între cei care locuiesc în Roșia Montană și cei care o vizitează: copiii, profesorii și familiile și desigur, oamenii din exterioar.

   Roșia Montană este locul care poate da naștere ideilor și aspirațiilor concrete pentru Școala Viitorului. Abia așteptăm să vă prezentăm noul proiect în perioada 1-4 Septembrie 2022, cand ne regăsim în alergare în acest peisaj cultural minier, Roșia Montană reprezintând cel mai mare și relevant exemplu de minerit subteran aurifer din lume, datând din perioada ocupației romane a Daciei.

SPOILER EVENT!

COPIII DACI, FAMILIA PACHAMAMA – EDUCAȚIA VIITORULUI

din cadrul ROȘIA MONTANĂ MARATHON

Joi, 1 Septembrie:

  • Atelier de lectura – Povești alese, program de 2 ore  

Coordonator: Prof. Stefan Salagean – Profesor de Istorei, Ambasador Roșia Montană Marathon

  • Atelier de pictură – Reprezentare în orice tehnică de lucru

Coordonator:  Inv. Sîngeorzan Maria Amalia

  • Povestea Pachamama, Descoperirea Auruui Interior

Coordonator: Alexandra Postelnicu, Pshiholog + invitati surpriza Ambasadori Cheile Genelor Romania

„Seara ludica la ceaun” cu toți copiii participanți la lectură. Părinții nu au acces!

Vineri, 2 Septembrie:

  • Ateliere cu copiii

Coordonatori: – Ștefania Sălăgean – Ambasador Roșia Montană Marathon     

                         – Geta Manolache – Ambasador Roșia Montană Marathon

Concurs de orientare cu Geta Manolache

  • MOVIE NIGHT – Cinemateca filmelor istorice

PARTENER ÎN EDUCAȚIA VIITORULUI – Comunitatea Cheia Genelor

  • Suport activități pentru copii

Deprecated: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters in /home/pachaman/public_html/rosiamontanamarathon.ro/wp-content/themes/symetrio-theme-new/functions/helpers/helper-function.php on line 387